Spring naar inhoud

Studenten bedenken nieuwe applicatie voor Capargus

Woensdag 11 en donderdag 12 december stond Idealabs in Antwerpen bol van 100 creatieve hogeschoolstudenten en universitairen. Zij werden tijdens een 24u durend innovatiekamp door Capargus en Vlajo uitgedaagd om een applicatie te ontwerpen die inspeelt op vier belangrijke trends in het sociale medialandschap. Na een bloedstollende finale werd het team Creavid tot winnaar gekroond. Zij bedachten een applicatie waarmee je persoonlijke content zoals foto’s of filmpjes kan bewerken met een grappige voice-over, inspirerende quote of ludiek tekstje.

Foto winnende team

De vier trends luidden als volgt: “Dankzij het toenemende gebruik van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets, zal online video steeds belangrijker worden en een vaste pijler van het internet. Mensen willen tegenwoordig vaker eigen interesses gaan verkennen. Meer en meer sociale netwerken starten met het structuren van content. Bovendien willen mensen, organisaties en brands hun online content gaan verzilveren.” De uitdaging waar de studenten voor kwamen te staan was een applicatie te ontwerpen die op deze trends inspeelt en een business model met winstmodel te voorzien om deze applicatie succesvol te lanceren. Zij konden daarbij rekenen op professionele ondersteuning.

De uitdaging werd door de 10 concurrerende teams enthousiast aangenomen, maar Anouk Wijnants, Bavo Coeman, Charles Laenens, Nicolas Van de Kerkhof van de Karel De Grote Hogeschool en Eline Jacobs van Artesis Plantijn Hogeschool wisten de jury het meest te overtuigen van hun idee. “Een top idee waar zeker potentieel in zit. De praktische haalbaarheid zal verder onderzocht moeten worden, maar we kunnen op hun idee mooi verder gaan bouwen. De studenten zullen een trekkende rol spelen in de ontwikkeling van de applicatie”, aldus Steven De Wilder, co-founder van Capargus. Het winnende team mag als beloning binnenkort op visite gaan bij Galaxy Studios in Mol, één van de meest gerenommeerde studio’s in het audiovisuele landschap wereldwijd.

Capargus benadrukt met dit innovatiekamp het belang van werken met jonge mensen. Geert Deckers, co-founder Capargus: “Jongeren denken out-of-the box. Ze zien geen belemmeringen. De creativiteit die loskomt bij studenten werkt inspirerend. Het is goed om jonge mensen te betrekken bij de ontwikkeling van onze producten.”

Vlajo Innovatiekampen werd goedgekeurd als brugproject binnen de uitvoering van het Strategisch Plan STEM 2012-2020. Dankzij de toegekende financiële steun van de Vlaamse Regering kan Vlajo, samen met de projectpartners, de komende twee schooljaren liefst 8 innovatiekampen kosteloos aanbieden. Brugprojecten zijn projecten die “de brug slaan” tussen het onderwijs en de bedrijfswereld in Vlaanderen. Daarbij is het ook de bedoeling om succesvolle projecten uit het verleden te valoriseren en te verankeren bij een structurele partner.

Contactgegevens
Peter Coenen (Directeur Vlajo) of Karine Soete (Projectcoördinator Innovatiekampen):
tel 016 29 84 of karine.soete@vlajo.org
Vlajo, Innovatie-en Incubatiecentrum, Kapeldreef 60, 3001 Leuven
http://www.vlajoinnovatiekampen.be

Geert Deckers (co-founder Capargus)
tel 0479 310 542 of geert.deckers@capargus.com
Capargus, Duboisstraat 50, 2060 Antwerpen
http://www.capargus.be

Capargus is gespecialiseerd in online marketing en video producties. Capargus helpt bedrijven en organisaties online platformen succesvol in te schakelen voor het engageren van hun doelpubliek.

Print

 

AO-logo_DEF

capargus

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: