Spring naar inhoud
maart 24, 2015 / vlajovzw

2 Vlajo Mini-ondernemingen gaan internationaal

Ma Jolie en Crustiny @ International Trade Fair in Wenen

Lees hieronder hun ervaringen!

Vrijdag 13 maart 2015

Na de aankomst in Zaventem luchthaven om 5 u. ontmoeten we de meisjes van Ma Jolie. Tijdens het wachten leren wij elkaar beter kennen. Om 7 u. checken we ons in, om daarna op te stappen op het vliegtuig. Het is 7u.10 en het vliegtuig vertrekt.

2015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+1     2015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+2

We landen om 8u.30 in de luchthaven van Vienna. We worden onthaald door de mensen van Alumni die ons toonden hoe we naar het hotel moesten. We verzamelden samen met Ma Jolie om samen naar het hotel te gaan. We komen aan maar de organisatie van Enterprise Austria was nog niet klaar, dus we konden nog niet naar ons kamer of kregen nog geen verdere informatie. 2 uur later gaan we zelf maar eens naar die mensen en dan krijgen we alle informatie en onze sleutels voor de kamers.

2015+Internationale+trade+fair+Wenen+3      2015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+4

Beide teams hebben niet meegedaan met de eerste activiteit “Icebreaking”, we vonden het beetje absurd om meteen te moeten splitsen. Wij hebben ons even neergezet in de lobby om iets te drinken en om nog wat dingen te bespreken, Ma Jolie heeft een beetje uitgeslapen.

Om 16u vertrekken we naar Universiteit van Vienna waar we een toespraak krijgen van 4 sprekers over angst en falen. Na de sprekers gaan we naar de cafetaria van de universiteit om daar eten te krijgen. Daarna zijn we naar het hotel gegaan en daar nog beetje na gesproken over de dag en daarna gaan slapen.

Zaterdag 14 Maart

6.30u opstaan om om 7 u ontbijt te gaan eten. Dan krijgen we nog tot 8u de tijd om ons klaar te maken en onze spullen te halen want dan gaan we met de bus naar het winkelcentrum waar de gebeurtenis doorgaat. We krijgen van 9u tot 11u tijd om de stand klaar te zetten.

Ervaring van Crustiny op de markt

Voor ons was deze een beetje een tegenvaller want voor ons is warm verkopen ons sterke punt, dus onze capaciteit konden wij niet 100% tonen daar. Maar eenmaal we de attentie hadden van die mensen, verschoten ze toch wel een bultje als ze hoorden hoeveel ons aandeel waard was en hoeveel we verkocht hadden. Ook waren de andere miniondernemingen benieuwd wat we juist deden want onze stand was niet zo informatief zoals sommige andere. Maar natuurlijk hebben we alles gedaan om te bewijzen waarom we naar daar zijn gestuurd.

2015+Internationale+trade+fair+Wenen+5    2015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+10

Ervaring Ma Jolie op de markt

Buitenlandse mini’s leren kennen en nieuwe vrienden maken. De verkoopdag begon al vroeg en ons standje bleek kleiner te zijn dan we hadden gedacht. We hebben er het beste van proberen te maken en we mochten trots zijn met het resultaat. Tussenin konden we elkaar natuurlijk eens aflossen om het winkelcentrum te gaan ontdekken en de andere mini’s eens te gaan bekijken. We zagen heel wat toffe ideeën van andere mini’s. Op het einde van de dag hadden we ons Engels al vaak moeten bovenhalen en het ging dan ook steeds beter en beter.

2015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+16

Einde markt = terug naar het hotel om ons te wassen en klaar te maken voor het avondeten en de prijsuitreikingen.

2015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+9

Jammer genoeg hebben geen beide een prijs gewonnen maar aan de positieve kant hebben we de ervaring, vinden allebei de Mini’s. Na de prijsuitreikingen was er nog iets speciaals gepland wat iedereen natuurlijk leuk vond, de “afterparty!”, maar jammer genoeg waren er paar dingen verkeerd gelopen dus ging de party niet door, maar dan zijn wij samen nog iets gaan drinken in een café. Rond 1u hebben we dan besloten om terug te keren naar het hotel, daar we gezamenlijk nog iets gedronken tot 3u en dan in bed. Crustiny had hun vliegtuig om 9.30u dus zij moesten al om 7u vertrekken naar de luchthaven. Ma Jolie heeft dan nog de stad bezocht tot ze zelf hun vliegtuig hadden en richting België mochten keren.

“Het was een boeiende en leerrijke reis waar we ons goed geamuseerd hebben onder elkaar en met onze nieuwe vrienden.”

2015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+7  2015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+8

11015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+11  11015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+13

11015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+15  11015+internaionale+Trade+Fair+Wenen+16