Spring naar inhoud
maart 19, 2015 / vlajovzw

Finalisten ‘Beste Vlajo Mini-onderneming 2015’ bekend

5 pareltjes van mini’s

Projecten die bulken van creativiteit en originaliteit. Teams die doorzetten en geen enkele uitdaging uit de weg gaan. Bedrijfjes die verder kijken dan de denkbeeldige grenzen. Leerlingen die werk maken van een goed uitgewerkt en doordacht concept… Pareltjes van mini-ondernemingen zijn het, die een plek in de spotlight verdienen! Daarom gaat Vlajo jaarlijks op zoek naar de Beste Ondernemende Klas. Op woensdag 18 maart verzamelde, per provincie, het kruim der Vlajo Mini-Ondernemingen voor een spannende wedstrijd. In Hasselt, Antwerpen, Gent, Kortrijk en Wilsele steeg de temperatuur bijgevolg gevoelig meer dan in de rest van Vlaanderen.

De vooraf geselecteerde provinciale finalisten zetten hun meest ondernemende beentje voor. Met mooie presentaties, straffe concepten en overtuigingskracht trachtten ze de jury te overtuigen. Een bedrijfsjury, die na al dit ondernemend ‘geweld’ een aartsmoeilijke taak wachtte… slechts 1 winnaar kiezen. Het kostte hen bloed, zweet en tranen, maar met trots presenteren we de provinciale winnaars. Vijf sterke finalisten om trots op te zijn! Afspraak op woensdag 6 mei in Brussel voor de Vlaamse finale!

Antwerpen: 3Deco – Mater Salvatoris, Kapellen

antwerpen

Deze mini-onderneming print met 3D-printers duurzaam promomateriaal zoals bedrijfslogo’s, sleutelhangers, gsm-houders en pennenbakjes, gemaakt van 100 procent afbreekbare materialen.

Limburg:  Decorcho – O.L.V. Sint-Aloysius, Zepperen

Decorcho winnaar 2

Decorcho is een mini die decoratie-artikelen, gemaakt van oude wijn- en champagnekurken, commercialiseert en verkoopt.

Oost-Vlaanderen: Revisé – Edugo Lochristi 

Revisé 1

Revisé gaat zeer creatief en milieubewust te werk. Zij maken nieuwe spullen van afgedankte stoffen, knopen en linten.

Vlaams-Brabant: PartyHub – Sint-Theresiacollege, Kapelle-op-den-Bos 

2015-03-18 17.15.13

PartyHub is een smartphone-applicatie met een fuifagenda. In tegenstelling tot vele klassieke bedrijfsmodellen, behalen zij hun inkomsten niet van de gebruiker, maar van de adverteerders die op die manier het lokale publiek bereiken.

West-Vlaanderen: Tapalo – Sint-Leocollege, Brugge

DSC_0452

Tapalo is een cover dat op een bierglas kan geplaatst worden. Op die manier trachten zij drankjes te beschermen tegen drugs. De cover wordt geproduceerd uit plastiek en bestaat in de kleuren blauw, groen, oranje en roze. Indien gewenst door de consument, kanl het logo van het evenement op de cover worden gedrukt, zoals bijvoorbeeld het WK of Rock Werchter. Hierdoor wordt de cover een uniek verzamelobject.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: