Spring naar inhoud
maart 15, 2013 / vlajovzw

Jongeren bedenken kaartspel van de toekomst (14 maart)

Jong of oud, met kaarten hebben we allemaal gespeeld. Maar past het traditionele kaartspel nog wel in het digitale tijdperk waarin we momenteel leven? Op woensdag 13 en donderdag 14 maart filosofeerden Vlajo en Cartamundi uitgebreid over dit vraagstuk. Zij richtten een innovatiekamp in waarop jongeren uit de derde graad secundair onderwijs en de professionele bachelor  winkel- en retailmanagement en marketing van de Thomas Moore Kempen hogeschool nieuwe ideeën aanbrachten. Na een 24 uur durende brainstorm en een bloedstollende finale werd het team MundiMusic tot winnaar gekroond.

Winnaar Cartamundi innovatiekampGwen, Lauren, Kimberley, Nathan, Youssef, Valerie en Sander wisten de jury te overtuigen met hun innoverende muziekkaarten. Van elke artiest kan een afzonderlijke kaart gemaakt worden die via een ingebouwde chip toelaat zijn/haar muziek te downloaden. Bovendien krijgen de kaarten ook een kleurencode mee. Zo zijn bronzen kaarten zeer makkelijk te vinden, zilveren al wat moeilijker en gouden uiterst zeldzaam. Op die manier wist de groep de zeer populaire digitale muziekindustrie handig te combineren met het traditionele ruilconcept.

Ook Chris van Doorslaer, CEO van Cartamundi en juryvoorzitter, was zeer enthousiast over het idee van de jongelingen. “Ik sta werkelijk versteld van de creativiteit die leeft bij deze jongeren”, vertelt hij. “Er passeerden vele ideeën de revue. Aan sommigen hadden we zelf al gedacht, anderen waren ook voor ons volledig nieuw. Het Vlajo-Cartamundi innovatiekamp was dus op alle vlakken zeer nuttig. Jongeren beleefden een unieke, leerzame ervaring wat betreft ondernemerschap en Cartamundi heeft weer wat nieuwe stof om over te denken. Een win-win situatie!”

Contactgegevens
Karine Soete (Vlajo coördinator innovatiekampen), karine.soete@vlajo.org, tel. 016 29 84 14

Cartamundi (www.cartamundi.com)  is in 1970 ontstaan als een joint-venture van de speelkaartenactiviteiten van Brepols, Van Genechten en Biermans en kan zo bogen op meer dan 200 jaar ervaring in de productie en verkoop van speelkaarten en kaarten voor spellen. De groep heeft een eigen retailcollectie met licentiekaarten maar is ook bekend voor zijn promotionele kaartencollectie, casinokaarten, verzamelkaarten en kaarten voor spellen.

cartamundiLogo Thomas moreFlandersDC_Logo+voorweb

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: